„Różnica płci” w autorstwie akademickiej literatury medycznej – 35-letnia perspektywa czesc 4

Nonnemaker badał wskaźniki awansu akademickiego mężczyzn i kobiet w różnych kohortach szkół medycznych w Stanach Zjednoczonych od 1979 r. Do 1997 r.7. Badanie wykazało, że liczba kobiet awansujących na profesorów nadzwyczajnych była znacznie niższa niż oczekiwano. Dane z badań przeprowadzonych przez Amerykańskie Stowarzyszenie Medycznych Kolegiów wydają się potwierdzać to stwierdzenie (Tabela 2) .4,8,22-24 W 2004 r. Kobiety stanowiły tylko 19 procent profesorów nadzwyczajnych i profesorów zwyczajnych na wydziałach klinicznych szkół medycznych. niski ogólny odsetek kobiet starszych autorów w 2004 r. – 19 procent w sześciu badanych czasopismach – może odzwierciedlać tę mniejszą pulę starszych członków wydziału, którzy są kobietami. Podobnie, niski odsetek kobiet wśród autorów gościnnych redakcji może wskazywać, że istnieje ograniczona liczba kobiet, które osiągnęły wystarczające międzynarodowe uznanie i wiedzę, aby zasłużyć na te zaproszenia. Ponieważ pula jest ograniczona, starsze kobiety mogą zostać zalane działalnością akademicką i może okazać się konieczne częstsze odrzucanie zaproszeń, mimo że istnieje potencjał prestiżu i wpływów. W kilku badaniach przeanalizowano podstawy luki między płciami w medycynie akademickiej. W badaniu przeprowadzonym przez Yedidię i Bickel zidentyfikowano 25 istotnych barier rozwoju akademickich kobiet w wywiadach z katedrami – ograniczenia tradycyjnych ról seksualnych, przejawy seksizmu w środowisku medycznym oraz brak skutecznych mentorów. Carr i in. donoszą, że kobiety z wydziałów, które miały dzieci, publikują mniej i mają mniej wsparcia instytucjonalnego niż koledzy z dziećmi, którzy mieli dzieci.26 Ponadto, badanie kobiet wykładowców w School of Science w Massachusetts Institute of Technology odkryło nieprzewidziane wzorce nierówności w stosunku do alokacji zasobów, przestrzeni, wynagrodzenia, poza działalność zawodową i stanowiska wpływu
Niektóre zaobserwowane luki mogą również wynikać z wyborów zawodowych dokonywanych przez kobiety i mężczyzn. Badania dokumentują różnice w preferencjach zawodowych studentów płci męskiej i żeńskiej, 28, 29, a kobiety mogą poświęcić więcej czasu na naukę i aktywność kliniczną niż na badania. 30 Niektórzy spekulują także, że kobiety mogą mieć różne priorytety dotyczące równowagi między Praca i inne zajęcia, 31-33, chociaż ostatnie badania sugerują, że równowaga między pracą a innymi działaniami jest tak samo ważna dla mężczyzn, jak dla kobiet, przynajmniej wśród młodszych lekarzy.34-36 Ostatecznie, Nonnemaker stwierdził, że mniej kobiet wybierało ścieżki kariery akademickiej pod koniec lat 90.7
Na koniec zasugerowano, że najbardziej produktywny okres kariery zawodowej kobiet jest opóźniony, a opóźnienie to jest sprzeczne z tradycyjnymi zegarami czasu pracy.37 Strategie, takie jak dodatki National Institutes of Health, promujące powrót do kariery naukowej w dziedzinie biomedycyny i behawioralnej, opierają się na założeniu, że środki, które pomagają kobietom rozwiązać te problemy w czasie, mogą promować ich bardziej równy udział w medycynie akademickiej. Na podstawie podobnej logiki może być również właściwe rozważenie przyznania nagród za rozwój kariery niezależne od liczby lat od ukończenia szkoły medycznej lub od pierwszej wizyty na wydziale.
Biorąc pod uwagę projekt naszego badania, nie byliśmy w stanie ocenić wkładu produktywności, wyboru kariery zawodowej ani innych możliwych czynników w różnicę płci w autorstwie w czasopismach, które studiowaliśmy.
[podobne: chirurgia estetyczna kraków, neurolog na nfz poznań, tokovit ]
[przypisy: seminogram, tokovit, mykofenolan mofetylu ]