Czy lekarze potrzebują wiedzy w dziedzinie żywienia?

width=300Zasadniczo zgadzam się z ustaleniami Aggarwal odnośnie braku edukacji lekarzy w zakresie żywienia. Jak podkreślają autorzy […] badania wykazały, że dieta z owoców i warzyw, pełnych ziaren i minimalnie przetworzonej żywności jest skuteczna w zmniejszaniu chorób sercowo-naczyniowych w porównaniu z dietą zachodnią . Jednak zalecenia te 1) nie są związane z brakiem edukacji żywieniowej lekarzy w zakresie podstaw nauki, oraz 2) nie są zintegrowane ze stylem życia ze względu na parametry społeczno-kulturowe, które rządzą nawykami żywieniowymi, oddalonymi od medycyny opartej na faktach, w wyniku czego postrzeganie przekazu przeważa samą wiadomość. W ramach edukacji pacjenta, szczególnie w dziedzinie żywienia, wskazuje to na bieżące debaty na temat relacji pacjent-lekarz.

Koncepcja mikroflory jelitowej człowieka pozwala na pełniejszą refleksję 1) kluczowa rola różnorodności mikroflory jelitowej człowieka jest akceptowana w wielu obszarach poza chorobami sercowo-naczyniowymi 2) mikroflora jelitowa człowieka może zmieniać się w czasie w wyniku zmian diety w różnych lokalizacjach i 3 ) społeczny i etyczny wpływ manipulacji indywidualną ludzką mikroflorą jelitową na zbiorowy mikrobiom powinien być starannie brany pod uwagę.

Można zauważyć, że względy czasowe i przestrzenne zastosowane do tematu żywienia znajdują odzwierciedlenie w wewnętrznej podróży bolusa pokarmowego i jego symbolicznej symbolicznej reprezentacji, a także znajdują odbicie w zmienności diety pod względem ewolucji człowieka.

Istnieją dowody na to, że komunikacja naukowa wymaga narratorów. Koncepcja mikroflory jelitowej człowieka może być koncepcyjnym sposobem doradzania pacjentom w zakresie ich odżywiania, dając lekarzowi lub dietetykowi możliwość podjęcia zaskakującej roli lekarza-gawędziarza. Rzeczywiście, ludzka mikroflora jelitowa dostarcza narzędzia do wyjaśniania mechanizmów trawienia i interakcji składników odżywczych z wieloma metabolizmami.

Zręczny gawędziarz mógłby pomóc odnieść się do procesu trawienia i jego indywidualnych i zbiorowych konsekwencji w zakresie zdrowia i choroby. Stosowanie ostrożnych metafor i analogii medycznych, właściwych zarówno medycynie opartej na dowodach, jak i kulturze pacjenta, może uniknąć ograniczeń związanych z metaforami opartymi na dowodach. Specjalny stopień może potwierdzić to podejście.

Narrator odżywiania medycznego może poprawić: 1) relację lekarz-pacjent dzięki sprawnemu gromadzeniu informacji naukowej na temat odżywiania; 2) zapobieganie wielu chorobom; i 3) przedstawienie świata bakterii i znaczenie symbiozy dla naszych pacjentów.